Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Ομιλία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου στη Βουλή κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την Παιδεία

«Κύριε Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

καταρχήν θα ήθελα να ανακοινώσω στο Σώμα ότι πριν από λίγο συναντήθηκα με τον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος κκ. Ιερώνυμο, ο οποίος με ιδιαίτερη χαρά εδέχθη την πρόταση του Πρωθυπουργού από το Βήμα της Βουλής για να γίνει διάλογος με την Εκκλησία από την αρχή, προκειμένου από κοινού να αποφασιστούν η συγγραφή των νέων βιβλίων και οι πιθανές αλλαγές στα Θρησκευτικά.

Θεωρώ ότι αυτό είναι μία πολύ σημαντική εξέλιξη και πράγματι απέδειξαν ο Πρωθυπουργός, η Κυβέρνηση, αλλά και ο Μακαριότατος - όπως πιστεύω ότι θα είναι και απόφαση της Ιεραρχίας - ότι με τον διάλογο όλα μπορούν να λυθούν.

Έγινε μια παρεξήγηση. Άκουσα την ομιλία του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολιτεύσεως. Κύριε Πρόεδρε, η επιστολή που αναφέρατε εστάλη σε όλους μας. Κι εγώ την παρέλαβα. Την καταθέτω στη Βουλή. Ήταν μια επιστολή που εστάλη προς όλα τα κόμματα και βεβαίως νομίζω ότι οφείλουμε να συζητήσουμε όλοι με την Εκκλησία.

Εμείς βέβαια θεωρούμε ότι το Σύνταγμα της Ελλάδος είναι συγκεκριμένο. Αναφέρεται στους άρρηκτους δεσμούς της Ορθοδοξίας με την πολιτεία. Από τη στιγμή που παραμένει αυτό το Σύνταγμα, δεν υπάρχει κανένας λόγος να αρχίσει οποιαδήποτε συζήτηση για διαχωρισμό Εκκλησίας και κράτους.

Η Ορθοδοξία και ο ελληνισμός βάδισαν εκατοντάδες χρόνια μαζί. Τέτοιου είδους αλλαγές είναι και αλλαγές που δεν προβλέπονται από το Ελληνικό Σύνταγμα, αλλαγές με τις οποίες δεν συμφωνεί και το αίσθημα του ελληνικού λαού.

Πέραν αυτού, σήμερα ακούστηκαν και διάφορες πρωτότυπες ιδέες. Άκουσα προηγουμένως τον κ. Θεοδωράκη να λέει να κάνουμε σχολεία στους καταυλισμούς. Αυτό απαγορεύεται με το νόμο περί μη γκετοποιήσεως της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η ευρωπαϊκή νομοθεσία το προβλέπει αυτό μόνο σε πολύ ειδική περίπτωση. Τέτοιου είδους, λοιπόν, περίεργες προτάσεις νομίζω ότι οφείλουν να τις μελετούν τα κόμματα προτού τις θέσουν σε συζήτηση στη Βουλή.

Επίσης, απόψεις όπως η γενικότερη αναφορά στο αν η χούντα κατήργησε τα ιδιωτικά πανεπιστήμια - εγώ είμαι υπέρ των ιδιωτικών πανεπιστημίων - νομίζω ότι το 2016 δεν βοηθούν στο δημόσιο διάλογο. Κατά αυτήν τη λογική θα μπορούσαμε να πούμε ότι και η χούντα ήθελε την κατάργηση των πολιτικών νεολαίων που τις κατήργησε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

γίνεται συζήτηση για την Παιδεία με πρόταση της Νέας Δημοκρατίας από την 1η Αυγούστου του 2016. Πράγματι είναι μια συζήτηση η οποία οφείλεται να γίνεται σε μόνιμη βάση στο Κοινοβούλιο, γιατί το θέμα της παιδείας είναι εθνικό θέμα.

Όμως, ο ελληνικός λαός πρέπει να γνωρίζει τις απόψεις όλων των κομμάτων ξεκάθαρα και όχι μόνο στη συζήτηση για την Παιδεία, αλλά και στη συζήτηση για τους πόρους της Παιδείας. Ποιό ήταν το πρόγραμμα της συγκυβέρνησης Σαμαρά - Βενιζέλου, Νέας Δημοκρατίας - ΠΑΣΟΚ; Το πρόγραμμα ήταν η δημόσια δέσμευση και η υπογραφή του κ. Σαμαρά, του Αρχηγού της Νέας Δημοκρατίας, και του κ. Βενιζέλου, του Αρχηγού του ΠΑΣΟΚ, ότι το 2018 ο προϋπολογισμός για την Παιδεία θα φτάσει στο 1,9% του ΑΕΠ.

Η σημερινή Κυβέρνηση, διατήρησε τον προϋπολογισμό για την Παιδεία στο 2,8% του ΑΕΠ, σχεδόν 1% παραπάνω από ό,τι δεσμευόταν ότι θα το φτάσει το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία τρία χρόνια μετά.

Με τον κ. Φίλη ξέρετε ότι έχουμε διαφορές σε σχέση με τα θρησκευτικά και μάλιστα διαφωνούμε και δημόσια καμιά φορά, γιατί έτσι είναι η Δημοκρατία. Όμως, δεν μπορεί κανείς να μην αναγνωρίσει ότι φέτος τα σχολεία για πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια άνοιξαν κανονικά.

Άκουσα να εξαγγέλλεται από την Αξιωματική Αντιπολίτευση ότι η Νέα Δημοκρατία - ο κ. Μητσοτάκης μάλλον, γιατί Νέα Δημοκρατία δεν είναι ακριβώς, έχει στελέχη του ΛΑΟΣ μέσα, είναι στελέχη του κ. Σαμαρά με τις διευρύνσεις προς την ακροδεξιά - θα πάρει όλα τα παιδιά στα νηπιαγωγεία και στους παιδικούς σταθμούς.

Μόνο φέτος, είκοσι χιλιάδες νέα παιδιά μπήκαν στους παιδικούς σταθμούς και τα νηπιαγωγεία, με απόφαση αυτής της Κυβέρνησης. Τα λεφτά ήρθαν από τις τηλεοπτικές άδειες για τα δεκαπέντε χιλιάδες παιδιά. Τα πέντε χιλιάδες ήταν πιο πριν.

Πώς θα πάρετε όλα τα παιδιά όταν εσείς, κύριε Πρόεδρε, αναγγέλλετε στη Θεσσαλονίκη στη ΔΕΘ - και άκουσα με ιδιαίτερη προσοχή την ομιλία σας - ότι θα περικοπούν τα 800 εκατομμύρια ευρώ από την παιδεία και από την υγεία για να υπάρξει ελάφρυνση της φορολογίας; Πώς είναι δυνατόν αυτό; Αντί να ανακοινώνετε αυξήσεις στον προϋπολογισμό, ακολουθείτε το πρόγραμμα της μείωσης των προϋπολογισμών που φτάνει στο 1,9% του ΑΕΠ, μειώνετε και άλλα 800 εκατομμύρια ευρώ τα οποία θα προέλθουν από την παιδεία και την υγεία για τη μείωση της φορολογίας και παράλληλα θα πάνε όλα τα παιδιά στο νηπιαγωγείο; Εκτός αν πάμε μόνο σε διατήρηση νηπιαγωγείων και κλείσουμε όλη την άλλη εκπαίδευση. Να κλείσουμε τα δημοτικά, τα λύκεια και τα πανεπιστήμια και να μείνουν τα νηπιαγωγεία. Είναι ενδιαφέρουσα αυτή η άποψη.

Η συζήτηση για την παιδεία πρέπει να γίνει για πολλά πράγματα. Βεβαίως, να συζητήσουμε προτάσεις οι οποίες έχουν κατατεθεί κατά καιρούς και στις οποίες αυτή η Κυβέρνηση είναι ανοιχτή να συζητήσει, όπως για παράδειγμα τη σύνδεση της παραγωγής και της εκπαίδευσης. Γιατί πράγματι το επιστημονικό προσωπικό που διαθέτουμε στη χώρα, παρά την πολύ εχθρική στάση της ελληνικής πολιτείας, κατατάσσεται παγκοσμίως στη δέκατη τέταρτη θέση. Είναι πολύ υψηλή θέση γι’ αυτά που έχει κάνει η πολιτεία κατά του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Παρ’ όλα αυτά, η πολιτεία τα προηγούμενα έτη, μαζί με την χρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου, διαθέτει μόλις το 0,5% του ΑΕΠ στα προγράμματα της αριστείας, ενώ ο μέσος όρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι στο 2%, δηλαδή τετραπλάσιος.

Τα εκπαιδευτικά ιδρύματα με το επιστημονικό προσωπικό, με καθηγητές και φοιτητές μπορούν να παράξουν νέες επιστημονικές καινοτομίες οι οποίες θα πρέπει να συνδεθούν με την παραγωγή, δηλαδή σε υπάρχουσες ελληνικές επιχειρήσεις είτε σε νέες, με ανταλλάγματα την απασχόληση από τους φοιτητές που συμμετείχαν στο ερευνητικό πρόγραμμα, όπως επίσης και των καθηγητών. Γι’ αυτό εμείς έχουμε προτείνει ως ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την παραγωγή. Φορολογικά κίνητρα σε νέες επιχειρήσεις που εγκολπώνουν στην παραγωγή τα αποτελέσματα ερευνών και ερευνητικών κέντρων αλλά και ερευνητικών ομάδων των Ανώτερων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των ΤΕΙ της χώρας, με την απασχόληση στις επιχειρήσεις αυτές των επιστημόνων που εργάστηκαν για την επίτευξη του αποτελέσματος. Κίνητρα, όπως η αναβολή φορολόγησης κατά ποσοστό 50% της όλης υποχρέωσής τους για μια πενταετία και η διευκόλυνσή τους σε πρόσβαση σε χαμηλότοκο δανεισμό ως 3% από την Αναπτυξιακή Τράπεζα την οποία έχουμε προτείνει.

Μέχρι τώρα, κύριε Μπούρα, δυστυχώς, τα χαμηλότοκα δάνεια τα έπαιρναν τα κόμματα για να μην πληρώνουν. Έπαιρναν από την Τράπεζα Αττικής.

Τώρα, κύριε Δαβάκη, επειδή με ρωτάτε, τα 14 εκατομμύρια που πήρατε δώρο από την κ. Ζευγώλη, τη Διευθύντρια του κ. Σταϊκούρα, από την Τράπεζα Αττικής θα έρθετε να τα πληρώσετε. Μόλις τα πληρώσετε, ευχαρίστως να πάρετε τα λεφτά αυτά και να πληρώσετε και τα υπόλοιπα.

Θα τα πληρώσετε; Σας ερωτώ, κύριε Δαβάκη. Την κ. Ζευγώλη την ξέρετε;

Δίνατε ρουσφέτια στον κ. Σταϊκούρα φαντάζομαι. Η κυρία αυτή, λοιπόν, χωρίς να έχει πτυχίο γιατί είστε υπέρ της αριστείας - διορίστηκε ως επικεφαλής του χρηματοπιστωτικού της Τράπεζας Αττικής που έδωσε τα 14 εκατομμύρια στο ΠΑΣΟΚ και στη Νέα Δημοκρατία.

Για να δείτε πως δούλευε το σύστημα στην Τράπεζα Αττικής, εμείς ζητήσαμε προεκλογικά το 2012, 30.000 για να εκδώσουμε τα ψηφοδέλτιά μας, γιατί δεν είχαμε πάρει ακόμα την κρατική ενίσχυση. Και η απάντηση ήταν ότι απορρίφθηκε από το Συμβούλιο Χρηματοδότησης. Αφού είχατε πάρει εσείς τα 14 εκατομμύρια χαμηλότοκα και δεν πληρώνατε και τίποτα, τώρα έρχεστε να κάνετε και κουβέντα για την Τράπεζα Αττικής. Αφού διορίσατε τη Διευθύντρια του κ. Σταϊκούρα στις παροχές των δανείων, τώρα έρχεστε και λέτε πως θα δοθούν λεφτά στην παιδεία.

Όταν έπαιρνε ο Ψυχάρης με τους αμυγδαλεώνες 150 εκατομμύρια και εγγύηση τα τρία υπόγεια στην Καλλιθέα, λεφτά δεν υπήρχαν να πάνε στην παιδεία, ούτε να πάρουν οι επιχειρήσεις κίνητρα για να προωθήσουν την έρευνα, ούτε να μπορέσουν οι νέοι επιστήμονες να δουλέψουν. Τούτο κάνει αυτή η Κυβέρνηση, χτυπά τη διαπλοκή της Μεταπολίτευσης.

Επειδή έγινε και κουβέντα εδώ για διαπλοκή εγώ περιμένω να μας απαντήσετε για τα αποτελέσματα του περίφημου τηλεοπτικού διαγωνισμού. Οι κουμπάροι της Κυβέρνησης δεν πήραν άδεια. Και καλώς δεν πήραν άδεια. Οι κουμπάροι οι δικοί σας πήραν άδεια.

Δεν ξέρετε ότι ο κ. Μαρινάκης είναι κουμπάρος της κ. Μπακογιάννη; Θα κάνουμε μια συζήτηση και θα σας καταθέτω φωτογραφίες γάμων και βαπτίσεων.

Εγώ βγήκα ξεκάθαρα και για τον δικό μου κουμπάρο είπα ότι δεν πρέπει να πάρει από την πρώτη στιγμή. Και το πάλεψα μέχρι τέλος. Και πράγματι δεν πήρε.

Ο δικός σας κουμπάρος πήρε. Και δεν πήρε μόνο ο κουμπάρος. Πήρε και όποιος πάλεψε την Κυβέρνηση. Οι δικοί σας κουμπάροι έχουν αντοχή. Οι δικοί μας δεν έχουν. Γιατί δεν έχουν και στήριξη.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

μια τέτοια συζήτηση για τη διαπλοκή πρέπει να την κάνουμε. Μόλις ακούστηκε η λέξη Siemens και Χριστοφοράκος άδειασε η Βουλή. Γαλαζόπετρα έπεσε. Πρέπει κάποια στιγμή να κάνουμε αυτή τη συζήτηση και να μιλήσουμε όλοι. Να καταθέσουμε κουμπαριές, φωτογραφίες. Να δούμε ποιοι πήραν τις μπίζνες, να δούμε ποιοι αντιμετωπίστηκαν φιλικά και ποιοι όχι. Να δούμε τι αποτέλεσμα έχει αυτό, να δούμε ποιοι την κάνουν στο εξωτερικό. Να δούμε ποιοι είναι στη λίστα Λαγκάρντ. Να δούμε για ποιους δεν τα εισέπρατταν και για ποιους τα εισπράττουμε σήμερα. Διότι αυτή είναι η διαφορά με αυτή την Κυβέρνηση. Και αυτή τη συζήτηση βεβαίως πρέπει να την κάνουμε ενώπιον του ελληνικού λαού, γιατί τα χρήματα ακριβώς απ’ αυτές τις δράσεις είναι αυτά που λείπουν από την παιδεία και την υγεία. Και να αναλάβει καθένας την ευθύνη του. Βεβαίως την ευθύνη του θα την αναλάβει, όταν θα κάνει και συγκεκριμένες προτάσεις οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν την πατρίδα μας.

Αυτή η Κυβέρνηση εν μέσω της οικονομικής κρίσης και όπως παραδώσατε τα οικονομικά κατάφερε στην παιδεία πολύ περισσότερα απ’ όσα κατάφεραν οι Κυβερνήσεις τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια.

Σταμάτησε η γυμνασιοποίηση του δημοτικού σχολείου με τις πολλαπλές ειδικότητες κατά 33% του ωρολογίου προγράμματος.

Μειώθηκε το ωράριο των μαθητών από επτάωρο σε εξάωρο και οι μικροί μαθητές είναι πιο ξεκούραστοι. Το ολοήμερο σχολείο λειτουργεί θεσμικά από τις 13:15 έως τις 16:00 με σαφές πρόγραμμα. Έγινε εξορθολογισμός διδακτέας ύλης με τρίμηνο σχεδιασμό από τις αρμόδιες επιτροπές. Για πρώτη φορά μόνιμοι δάσκαλοι και βιβλία περίμεναν τους μαθητές στα σχολεία.

Στη Θύμαινα πρώτη φορά είδα δάσκαλο να εμφανίζεται πριν την αρχή του σχολικού έτους. Συνήθως ο δάσκαλος πήγαινε κοντά στα Χριστούγεννα ή αναγκαζόντουσαν να πηγαίνουν στους Φούρνους. Αυτή είναι η αλήθεια.

Και σας είπα, δεν κάνουμε αντιπολίτευση εδώ, ούτε πάμε να διαχωρίσουμε και να βρούμε τις πολιτικές μας διαφορές. Στις διαφορές θα «σκοτωθούμε», αλλά στη παιδεία πρέπει να συμφωνήσουμε, όπως και στην άμυνα πρέπει να συμφωνήσουμε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

θέλω ακόμα να δούμε το θέμα της ανώτατης παιδείας. Διότι, πράγματι, εκεί υπάρχει πρόβλημα και υπάρχει πρόβλημα διότι η αλήθεια είναι ότι δεν φταίει μόνο η κομματικοποίηση, φταίει μια κακή νοοτροπία η οποία είχε κυριαρχήσει τα τελευταία χρόνια στην ανώτατη παιδεία.

Και εδώ θα σας πω ότι έγινε μεγάλη συζήτηση για τα περίφημα ειδικά μισθολόγια και ήρθαν κάποιες προτάσεις λέγοντας ότι, παραδείγματος χάριν, οι καθηγητές πανεπιστημίου θα έπρεπε - ήταν η άποψη των δανειστών - να παίρνουν παραπάνω χρήματα και να μειωθούν τα χρήματα από τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας. Και η απάντηση ήταν, για τους καθηγητές των πανεπιστημίων, ας ψάξουμε να βρούμε τα τελευταία χρόνια ποιοι από αυτούς είχαν συμμετάσχει σε επιτροπές, ποιοι είχαν πάρει χρήματα από ευρωπαϊκά κονδύλια. Κάποιοι δεν πήραν ποτέ και πράγματι έχουν χαμηλό εισόδημα, αλλά κάποιοι έγιναν πλούσιοι, επίλεκτοι της εκάστοτε κυβέρνησης.

Πρέπει να δούμε και να μετρήσουμε το πώς εργάζεται ο καθένας, γιατί οι Ένοπλες Δυνάμεις εργάζονται είκοσι τέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο, όπως και τα Σώματα Ασφαλείας, έχουν κίνδυνο ζωής, έχουν νεκρούς ήρωες εν καιρώ ειρήνης, και βεβαίως τη μάχη αυτή που δίνει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας - και θέλω να το ξεκαθαρίσω αυτό, γιατί χθες είδα να γίνεται μια επίθεση προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας - τη δίνουν και τα Σώματα Ασφαλείας ακόμα και το Λιμενικό Σώμα, και η Πυροσβεστική και η Αστυνομία. Και δεν ωφελεί σε τίποτα να κινητοποιείτε την προσωπική σας ασφάλεια να κάνει διαδηλώσεις, διότι χθες είδα τον αστυνομικό του κ. Τραγάκη έξω από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Είδα για πρώτη φορά τον συνοδό του κ. Βουλγαράκη να φοράει στολή, ξυρισμένος, έξω από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Εμείς, δεχθήκαμε πρόσκλησή τους για να μιλήσουμε και μάλιστα τη δέχθηκα όχι ως Υπουργός Εθνικής Άμυνας, αλλά ως Πρόεδρος των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ με όλη τη χαρά και μάλιστα ζήτησα από τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, επειδή δεν είχε γίνει προγραμματισμός από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και από το Υπουργείο Ναυτιλίας σχετικά με τα ισοδύναμα, να τους βοηθήσουμε και να πούμε τι επιφέρουν αυτά τα οποία προτείνουν οι δανειστές και καθίσαμε και κάναμε ολόκληρη μελέτη. Και αντί να πουν ένα «ευχαριστώ» για την προσπάθεια την οποία κάνουμε και συγκρουόμαστε και με άλλα Υπουργεία, τα οποία ζητούν να υπάρξουν αυξήσεις στους δικούς τους προϋπολογισμούς, είδαμε να γίνεται μια επίθεση στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, λόγω του ότι είμαι πολιτικός προϊστάμενος εγώ εκεί.

Θα σας ζητήσω, λοιπόν, να αφήσετε τα μικροπολιτικά παιχνίδια με την εθνική άμυνα, να μπορέσουμε όλοι μαζί, όπως και στην παιδεία, στην υγεία, να έχουμε μια κοινή εθνική πολιτική, να μπορέσουμε να βελτιώσουμε με κοινοβουλευτικό διάλογο το νομοθετικό πλαίσιο, να το εκσυγχρονίσουμε και να αφήσουμε την πολιτική αντιπαράθεση για εκεί που μπορούμε να την κάνουμε. Αλλά εκεί που μπορούμε την κάνουμε, συνήθως φεύγετε.

Τέλος, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

θέλω να πω ότι σε αυτήν τη συζήτηση για την παιδεία θα πρέπει κάποια στιγμή να εντάξουμε και το θέμα των στρατιωτικών σχολών, διότι πράγματι στις στρατιωτικές σχολές πρέπει να γίνουν πάρα πολύ μεγάλες αλλαγές.

Εγώ θα θέσω και για αρχή συζήτησης ακόμα και το θέμα της εισαγωγής στις σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων, σε σχέση δηλαδή με εκείνους που θέλουν να ακολουθήσουν την καριέρα στις Ένοπλες Δυνάμεις, για το πως θα πρέπει να μπαίνουν. Βέβαια με πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά με κάποια κατεύθυνση η οποία θα πρέπει να είναι προεπιλεγμένη. Διότι παιδιά τα οποία έχουν τις δυνατότητες και θέλουν να ακολουθήσουν αυτήν την πορεία, με τις Ένοπλες Δυνάμεις, δεν έχουν αυτήν τη δυνατότητα γιατί παίρνουν τη θέση τους κάποιοι άλλοι, οι οποίοι βάζουν τις σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων σαν αιτούμενο μαζί με άλλες σχολές. Και βεβαίως εκεί μπορούμε να συνδέσουμε πάλι την έρευνα και οι ανώτατες σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων θα πρέπει να δώσουν τη δυνατότητα να υπάρχουν μεταπτυχιακές σπουδές.

Και εκείνοι, τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, που ακολουθούν μεταπτυχιακές σχολές, οι οποίοι είναι αυτή τη στιγμή στην τάξη των Υπαξιωματικών να μπορούν να παίρνουν προαγωγή.

Όλα αυτά τα θέματα θα έρθουν μέσα στο επόμενο διάστημα σε συζήτηση στο Κοινοβούλιο. Θα παρακαλέσω, λοιπόν τα κόμματα να έρθουν στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ή να έρθουμε εμείς στην Επιτροπή της Βουλής - όποτε ο Πρόεδρος το επιλέξει - και να συζητήσουμε όλα αυτά τα θέματα.

Ας αφήσουμε, λοιπόν, την παιδεία έξω από την αντιπαράθεση. Ας αναγνωρίσετε το έργο που έχει κάνει αυτή η Κυβέρνηση. Ας πούμε ότι το αποτέλεσμα μετά την πρόταση του Πρωθυπουργού και την αποδοχή από την πλευρά του Μακαριότατου ήταν μια καλή εξέλιξη για όλους και ας κοιτάξουμε όλοι το μέλλον των παιδιών μας όχι μέσα από τα κομματικά γυαλιά, αλλά μέσα από το εθνικό συμφέρον».