Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ελληνική Δημοκρατία Υπουργείο Εθνικής Άμυνας

Προγραμματικές δηλώσεις ΥΕΘΑ κ. Σπ. Π. Σπηλιωτόπουλου στην Βουλή

Το γεωστρατιωτικό περιβάλλον της Ελλάδας χαρακτηρίζεται από ρευστότητα και αστάθεια λόγω των εξελίξεων στην Ανατολική Ευρώπη και στην Ανατολική Μεσόγειο και στην Υπερκαυκασία. Στα Ανατολικά Βαλκάνια, η κατάσταση τείνει να σταθεροποιηθεί, ενώ στα δυτικά και κεντροδυτικά, όπως στην περιοχή του Κοσσόβου, η κατάσταση παραμένει ασταθής. Η πρόσφατη αναταραχή στο Κόσσοβο παρακολουθείται με ιδιαίτερη προσοχή και αυτή τη στιγμή δεν έχουμε λόγο να θεωρούμε ότι η κατάσταση είναι ή βαίνει εκτός ελέγχου. Οι δυνάμεις της KFOR στις οποίες συμμετέχουν και δυο πλήρη ελληνικά τάγματα, έχουν τον πλήρη έλεγχο των εξελίξεων. Όσον αφορά τις ελληνικές δυνάμεις στο εξωτερικό, προκαλεί εντύπωση το γεγονός γιατί επαναλαμβάνονται δημοσιεύματα, βάσει των οποίων δήθεν στρατεύματα ελληνικά θα αποσταλούν στο Ιράκ. Δεν προβλέπεται τίποτα τέτοιο.

  Κατά τα λοιπά σε ότι αφορά τον βαλκανικό περίγυρο, η πρόσφατη πρόσκληση της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας για την ένταξη τους στο ΝΑΤΟ και η προοπτική να ενταχθούν στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενισχύει την προοπτική σταθερότητας στην περιοχή. Ο χώρος όμως της πρώην Γιουγκοσλαβίας παραμένει εστία συγκρούσεων. Οι εντάσεις μεταξύ διαφορετικών εθνοτήτων, οι επεκτατικές επιδιώξεις, ο θρησκευτικός φανατισμός και οι διεθνείς επιρροές, αποτελούν εν δυνάμει προβλήματα για την ασφάλεια και την μόνιμη ειρήνη στην περιοχή.

Η Ελλάδα έχει αναπτύξει και προωθεί μια σταθερή πολιτική αρχών και θέσεων προς την κατεύθυνση εμπέδωσης κλίματος σταθερότητας, ασφάλειας και ειρήνης στην περιοχή. Κύριος άξονας στην πολιτική αυτή είναι η ανάπτυξη ισότιμων διμερών σχέσεων με όλα τα κράτη της ευρύτερης περιοχής και η δραστηριοποίηση της Ελλάδας, στα πλαίσια των διεθνών οργανισμών, με ευρεία συμμετοχή τόσο στον πολιτικό σχεδιασμό τους, όσο και στην δραστηριότητας τους.

Η συνεργασία μεταξύ των Υπουργείων Άμυνας των χωρών των Βαλκανίων, αλλά και μια σειρά πρωτοβουλιών και δραστηριοτήτων, έχουν δημιουργήσει ένα περιφερειακό σύστημα ασφάλειας στο οποίο η Ελλάδα διαδραματίζει ουσιαστικό και κρίσιμο ρόλο. Η Ελλάδα αποτελεί σημαντικό παράγοντα σταθερότητας, αφού είναι η μοναδική χώρα στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων που συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στο ΝΑΤΟ, με αποτέλεσμα, λόγω της ισχυρότερης πολιτικής της θέσης, να έχει τη δυνατότητα αποτελεσματικής παρέμβασης σε περιφερειακό επίπεδο, συμβάλλοντας αποφασιστικά στη διατήρηση ή την αποκατάσταση της ειρήνης σε ευαίσθητες περιοχές.

Αν τα τελευταία χρόνια στα βόρεια σύνορά μας εμφανίστηκαν κίνδυνοι ασύμμετρων απειλών ή διατάραξης της σταθερότητας, στα ανατολικά μας σύνορα η κατάσταση παραμένει αμετάβλητη. Όμως η εξ ανατολών απειλή αποτελεί μια πραγματικότητα ασύμβατη, τόσο με τις προσπάθειες βελτίωσης των ελληνοτουρκικών σχέσεων, όσο και με την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας.

Επιπλέον αυτών, η περιοχή της Υπερκαυκασίας βρίσκεται σήμερα για άλλη μια φορά στο επίκεντρο του διεθνούς ενδιαφέροντος για γεωπολιτικούς και οικονομικούς λόγους. Οι ιστορικοί δεσμοί του ελληνισμού με την περιοχή αυτή δεν επιτρέπουν να αδιαφορήσουμε για τις προσπάθειες αρκετών κρατών να αυξήσουν τις επιρροές τους εκεί, με βασικό οικονομικό στόχο την πρόσβαση και την αξιοποίηση των φυσικών πόρων της περιοχής του Ευξείνου Πόντου και της Κασπίας Θάλασσας.

Όσον αφορά στις νέες απειλές, στη μεταψυχροπολεμική εποχή οι κίνδυνοι κατά της διεθνούς ασφάλειας απέκτησαν και νέες μορφές και πλέον η αντιμετώπιση τους επιβάλει συνεχή επαγρύπνηση και διακρατική συνεργασία και δράση, λόγω της υπερεθνικής φύσης των απειλών αυτών. Οι κίνδυνοι αυτοί, οι περιγραφόμενοι ως ασύμμετρες απειλές, ξεφεύγουν από το παραδοσιακό πλαίσιο αντιπαραθέσεων των ενόπλων δυνάμεων μεταξύ κρατών, δεν είναι ορατοί και οι ενέργειες με τις οποίες εκδηλώνονται προκαλούν δυσανάλογο κύριο αποτέλεσμα σε σχέση με τα χρησιμοποιούμενα μέσα. Αποτέλεσμα είναι να προκαλείται έντονη σύγχυση στην κοινή γνώμη και εν τέλει αποδυνάμωση του κρατικού μηχανισμού. Σήμερα, οι ασύμμετρες απειλές θεωρούνται κύριος κίνδυνος κατά τις διεθνούς ασφάλειας, όπως διαπιστώσαμε και στο πρόσφατο τρομοκρατικό χτύπημα στη Μαδρίτη.

Όσον αφορά τη γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας – μια σημαντική γεωστρατηγική θέση – ο ηπειρωτικός και νησιωτικός ελλαδικός χώρος βρίσκεται στο σημείο επαφής τριών ηπείρων και επάνω στο θαλάσσιο δίαυλο επικοινωνίας δυο κρίσιμων θαλάσσιων περιοχών, του Ευξείνου Πόντου και της Μεσογείου. Έτσι, είναι σαφές ότι η Ελλάδα κατατάσσεται από άποψη στρατηγικού ενδιαφέροντος στις περιοχές υψηλής γεωπολιτικής αξίας. Όποιος ελέγχει το αρχιπέλαγος του Αιγαίου και την ελληνική χερσόνησο, ουσιαστικά ελέγχει τις θαλάσσιες γραμμές επικοινωνίας προς και από τη Μαύρη Θάλασσα και από τη Μέση Ανατολή προς και από την Ευρώπη και τη Βόρειο Αφρική. Από τις περιοχές αυτές διέρχεται μεγάλο μέρος των θαλάσσιων ενεργειακών οδών που οδηγούν τις στρατηγικές πρώτες ύλες προς τη παγκόσμια αγορά.
Στη νότιο νησιωτική Ελλάδα, η Κρήτη αποτελεί κορυφαίο γεωστρατηγικό σημείο ελέγχου, τόσο των θαλάσσιων οδών που διέρχονται από το Σουέζ και τα στενά των Δαρδανελίων, όσο της αεροπορικής κίνησης στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου. Αυτή η γεωπολιτική πραγματικότητα αυξάνει τη γεωστρατηγική σημασία της Ελλάδας και μας οδηγεί στη λήψη των πλέον ενδεδειγμένων μέτρων και πολιτικών, έτσι ώστε να μπορούμε να υπηρετούμε και να προστατεύουμε τα συμφέροντα της χώρας, σε μια περιοχή που εκτείνεται από τον Δούναβη έως τις ακτές της βορείου Αφρικής και από την περιοχή της Υπερκαυκασίας και της ανατολικής Μεσογείου μέχρι και την Αδριατική Θάλασσα.

Το πρόγραμμα της Κυβέρνησης για τις Ένοπλες Δυνάμεις, αποσκοπεί στην υλοποίηση της πολιτικής εθνικής άμυνας, όπως αυτή αποφασίζεται από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας. Πρόκειται για ένα πλέγμα μέτρων και διοικητικών – νομοθετικών παρεμβάσεων, μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η υλοποίηση των αντικειμενικών σκοπών της Πολιτικής Εθνικής Άμυνας, στα πλαίσια των δυνατοτήτων και των αναγκών της χώρας, των χαρακτηριστικών του γεωπολιτικού και γεωστρατηγικού περιβάλλοντος, των απειλών και των απαιτήσεων για τη νέα οργανωτική και επιχειρησιακή δομή ενός ευέλικτου, αποτελεσματικού και ταχείας αντίδρασης σύγχρονου στρατεύματος. Η οργάνωση και η ανάπτυξη των ενόπλων δυνάμεων ως θεμελιώδους παράγοντα εθνικής ισχύος και αποτελεσματικής δυνάμεως αποτροπής, αποτελεί το βασικό σκοπό του προγράμματος.

Παράμετροι για την επίτευξη του σκοπού αυτού, είναι η ουσιαστική αύξηση του αξιόμαχου, η αποκατάσταση και εδραίωση του κύρους των ενόπλων δυνάμεων, της ηγεσίας και των στελεχών τους, η διατήρηση υψηλού ηθικού και η έμπρακτη αναγνώριση από την πολιτεία της υψηλής των αποστολής.

Στόχος του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας είναι η πολύπλευρη και αναγκαία οργάνωση του στρατεύματος, μέσω αξιοκρατικών και νόμιμων διαδικασιών, που θα έχουν ως σκοπό τη μεγιστοποίηση του αξιόμαχου με επίκεντρο πάντοτε το ανθρώπινο δυναμικό.

Ενδεικτικά, τα μέτρα και οι παρεμβάσεις του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας καλύπτουν τους εξής τομείς :

Αναδιοργάνωση και εκσυγχρονισμός. Αναδιοργανώνουμε τη Γενική Γραμματεία Οικονομικού Σχεδιασμού και Αμυντικών Επενδύσεων και το Επιτελείο Υπουργού Εθνικής Άμυνας, έχοντας ήδη μειώσει κατά 40% το προσωπικό που υπηρετεί στη Γραμματεία και στο Επιτελείο. Θέσαμε ήδη εκτός Υπουργείου και πολιτικού μηχανισμού το πολιτικό γραφείο του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, εξοικονομώντας τουλάχιστον σαράντα άτομα προσωπικό.

Ταυτοχρόνως, αποκαταστήσαμε τους διαύλους απευθείας επικοινωνίας μεταξύ πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας, χωρίς να παρεμβάλλονται οι συνήθεις σύμβουλοι του Υπουργού Εθνικής Άμυνας. Συγκροτήσαμε επιτροπή, η οποία προχωρεί στην τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου που διέπει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, την οργάνωση και τη λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων.

Εκσυγχρονίζουμε το σύστημα χειρισμού κρίσεων, προκειμένου να είναι σε θέση να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα σε ενδεχόμενες κρίσεις. Αναπτύσσουμε ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και ενοποιημένο σύστημα διοίκησης και ελέγχου των επιχειρήσεων. Προσαρμόζουμε στα σύγχρονα δεδομένα επιχειρήσεων τη δομή των μονάδων και των τριών κλάδων, προκειμένου να καταστούν ικανές να δρουν ταχύτερα, ισχυρότερα και να επιτυγχάνουν άμεσα αποτελέσματα.

Περιορίζουμε τα διακλαδικά στρατηγεία από πέντε σε ένα και εξετάζουμε τη σκοπιμότητα δημιουργίας ενός δεύτερου διακλαδικού στρατηγείου ειδικών δυνάμεων, με συγκεκριμένη αποστολή και απαραίτητα μέσα για την εκπλήρωσή της. Ενοποιούμε τις κοινές ή ομοειδείς υπηρεσίες και δραστηριότητες των τριών κλάδων, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες τους.

Μελετούμε και εφαρμόζουμε πρόγραμμα τεχνολογικής και εκπαιδευτικής υποδομής για τον στρατιώτη του μέλλοντος, τον λεγόμενο και «ψηφιακό στρατιώτη».

Αναβαθμίζουμε τις υπηρεσίες και δραστηριότητες του αθλητισμού στις Ένοπλες Δυνάμεις. Δημιουργούμε Διεύθυνση Προστασίας Περιβάλλοντος, για τη λειτουργία ως σύστημα περιβαλλοντικής διαχείρισης με στόχο, μεταξύ άλλων, τη μείωση της ενέργειας που καταναλώνουν οι Ένοπλες Δυνάμεις, τη μείωση των αποβλήτων και τη σωστή διαχείριση του παλαιού υλικού. Είναι αδιανόητο σήμερα πεπαλαιωμένο υλικό, και μάλιστα πυρομαχικά, να απορρίπτονται σε θαλάσσιες περιοχές, ανεξαρτήτως του μεγάλου βάθους.

Δραστηριοποιούμε πλήρως το Γραφείο Ισότητας των δυο φύλων, που έχει νομοθετηθεί ήδη στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αλλά δεν έχει ενεργοποιηθεί.
Όσον αφορά το στρατιωτικό προσωπικό, λαμβάνουμε δραστικά μέτρα για την ουσιαστική βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των Ενόπλων Δυνάμεων, του εν ενεργεία και εν αποστρατεία προσωπικού.

Συγκεκριμένα, κάνουμε πράξη ένα δίκαιο μισθολόγιο για τα εν ενεργεία, αλλά και για τα εν αποστρατεία στελέχη και τους στρατιωτικούς δικαστές. Περιορίζουμε δραστικά την ακολουθούμενη επιδοματική πολιτική, εκλογικεύουμε τους συντελεστές του μισθολογίου και καθορίζουμε το βασικό μισθό του ανθυπολοχαγού στα 860 ευρώ και αναπροσαρμόζουμε τις συντάξεις. Επεκτείνουμε τις διατάξεις του νόμου 2838/2000 και 3016/2002 σε όλους τους συνταξιούχους. Καταργούμε τέλος τις κρατήσεις του νόμου 2084/1992 στους μισθούς και συντάξεις των στρατιωτικών, νόμο τον οποίο εδώ και χρόνια το ΠΑΣΟΚ επέμενε να διατηρεί.

Επιλύουμε τα σοβαρά προβλήματα στέγασης των στελεχών με την κατασκευή σύγχρονων κατοικιών, την επιδότηση ενοικίου ή την εφαρμογή συστήματος λήζιγκ κατοικιών, όπου αυτό είναι δυνατόν. Δημιουργούμε παιδικούς σταθμούς για τα παιδιά των μονίμων στελεχών ή υπογράφουμε συμβάσεις με εν λειτουργία παιδικούς σταθμούς.

Παρέχουμε τη δυνατότητα στους συζύγους των μονίμων στελεχών, που επιθυμούν να εργαστούν, να απασχοληθούν με συμβάσεις περιορισμένου χρόνου σε θέσεις πλήρους ή μερικής απασχόλησης, όπως είναι σε πρατήρια, σε λέσχες αξιωματικών, σε εργασίες γραφείου, μέσα στις μονάδες κλπ. Αναβαθμίζουμε την παρεχόμενη περίθαλψη του στρατιωτικού προσωπικού. Εκσυγχρονίζουμε τα στρατιωτικά νοσοκομεία και τα διατηρούμε υπό στρατιωτικό καθαρά έλεγχο, συμπεριλαμβανομένου του ΝΙΜΙΤΣ, σύμφωνα με τον ιδρυτικό του νόμο. Οριστικά επιλύουμε τα χρονίζοντα προβλήματα των οικοδομικών οργανισμών. Καταρτίζουμε ολοκληρωμένο οικονομικό πρόγραμμα προς επίλυση των προβλημάτων που άμεσα επηρεάζουν την επιβίωση των μετοχικών ταμείων των τριών κλάδων και οργανισμών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Δημιουργούμε κέντρα απομάχων για την περίθαλψη των χρονίως πασχόντων υπερηλίκων στρατιωτικών. Αναθεωρούμε το σύστημα εξέλιξης, εκπαίδευσης και αξιοποίησης των εφέδρων αξιωματικών σε συνεργασία με τις ενώσεις τους. Εξομοιώνουμε τις κατηγορίες αναπήρων πολέμου και στρατιωτικών αναπήρων ειρηνικής περιόδου. Ρυθμίζουμε νομοθετικά την εξέλιξη των ανθυπασπιστών και ανθυπασπιστριών του ν.705/1977.

Όσον αφορά στο πολιτικό μας προσωπικό: Αναγνωρίζοντας την προσφορά του και το σημαντικό έργο που προσφέρει στις Ένοπλες Δυνάμεις, λαμβάνουμε τα εξής μέτρα:
Τροποποιούμε το π.δ.311/1992, τον Οργανισμό δηλαδή του πολιτικού προσωπικού, προκειμένου να αποτυπώνει τα νέα δεδομένα της δημόσιας διοίκησης στο χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων. Εφαρμόζουμε νέες διαδικασίες αξιολόγησης πολιτικού προσωπικού, προκειμένου να εξασφαλιστούν με αντικειμενικές και αυτοματοποιημένες διαδικασίες ή αξιοκρατία και η διαφάνεια σε όλα τα υπηρεσιακά επίπεδα. Καθιερώνουμε κίνητρα για το προσωπικό που εργάζεται σε επιχειρησιακές μονάδες και σχηματισμούς των τριών κλάδων. Ρυθμίζουμε τα επιδόματα ανθυγιεινής και επικίνδυνης εργασίας, σύμφωνα με τον ν.2470/1997 και σύμφωνα με το πόρισμα της Διακλαδικής Επιτροπής του ΓΕΕΘΑ, το οποίο ουδέποτε εφαρμόστηκε. Αναβαθμίζουμε τα στρατιωτικά εργοστάσια και προχωρούμε σε σταδιακή ανανέωση του εξοπλισμούς τους. Προχωρούμε, τέλος, στη σταδιακή κάλυψη των προβλεπόμενων θέσεων που παραμένουν κενές από το 1993, σύμφωνα με το π.δ.290/2002, προκειμένου να διασωθεί η πολυετής εμπειρία στα εργοστάσια των Ενόπλων Δυνάμεων.

Όσον αφορά την εκπαίδευση: Στο χώρο της εκπαίδευσης το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας δίνει ιδιαίτερη προσοχή και σημασία. Γι’ αυτό διαθέτουμε τις αναγκαίες πιστώσεις για την εξασφάλιση εξοπλισμού ρεαλιστικής και αποδοτικής εκπαίδευσης του στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού. Εφαρμόζουμε σύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης και εισάγουμε προσομοιωτές με ευρεία χρήση της πληροφορικής. Αναθεωρούμε και προσαρμόζουμε την παρεχόμενη εκπαίδευση στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τις λοιπές σχολές αξιωματικών και υπαξιωματικών στις σύγχρονες απαιτήσεις της πολεμικής τέχνης και επιστήμης. Καθιερώνουμε αδιάβλητο και αξιοκρατικό σύστημα επιλογής υποψηφίων για φοίτηση στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και ανώτατα στρατιωτικά σχολεία εσωτερικού και εξωτερικού. Αναδιοργανώνουμε τα κέντρα ερευνών των Ενόπλων Δυνάμεων και ενισχύουμε το έργο τους. Αναθεωρούμε το σύστημα εκπαίδευσης των κληρωτών και της εφεδρείας, για την οποία καθιερώνουμε και οικονομικά κίνητρα.

Σχετικά με τη στράτευση, με τη θητεία και την επάνδρωση των μονάδων : μειώνουμε σταδιακά τη διάρκεια της υποχρεωτικής θητείας από το τέλος του 2005 με τελικό στόχο τη μείωση της θητείας στους έξι μήνες, με ταυτόχρονη εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού Επαγγελματιών Οπλιτών και την εφαρμογή του συστήματος Εφέδρων Υψηλής Ετοιμότητας, σύμφωνα με τις ανάγκες άμυνας και ασφάλειας της χώρας, το ρυθμό μεταρρύθμισης των Ενόπλων Δυνάμεων και την πρόοδο της εκπαίδευσης. Αναβαθμίζουμε το θεσμό των επαγγελματιών οπλιτών και τους αναθέτουμε τα καθήκοντα για τα οποία προσλήφθηκαν. Λαμβάνουμε αποτελεσματικά μέτρα για την καταπολέμηση των ναρκωτικών στις Ένοπλες Δυνάμεις και αναθέτουμε ειδικό ρόλο για την αντιμετώπιση του προβλήματος στα Γραφεία Μέριμνας Προσωπικού, με τα οποία γραφεία επικοινωνεί όλο το προσωπικό απ’ όλες τις μονάδες της επικράτειας πολύ εύκολα και όποτε αντιμετωπίζει οποιοδήποτε πρόβλημα. Παρέχουμε το δικαίωμα στους ανυπότακτους που συμπληρώνουν το 35ο έτος της ηλικίας τους να κατατάσσονται για βασική εκπαίδευση και να εξαγοράζουν το υπόλοιπο της θητείας τους. Χορηγούμε άδεια επίσκεψης στην Ελλάδα ένα μήνα κάθε χρόνο, χωρίς την απαιτούμενη έγκριση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, ενώ ταυτόχρονα, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, επανεξετάζουμε το θέμα των διαβατηρίων. Εφαρμόζουμε το θεσμό του Εφέδρου Υψηλής Ετοιμότητας σε όλες τις παραμεθόριες περιοχές. Με το μέτρο αυτό προβλέπεται η ένταξη στον οργανισμό άμυνας και ασφάλειας της χώρας δεκάδων χιλιάδων ανέργων ή περιοδικά ανέργων πολιτών ηλικίας μέχρι 35 ετών των παραμεθόριων περιοχών οι οποίοι θα αμείβονται με το μισθό του ομοιόβαθμου μόνιμου συναδέλφου τους.

Ταυτόχρονα ενισχύουμε την τοπική οικονομία, ειδικά στις παραμεθόριες περιοχές, αναθέτοντας μη επιχειρησιακές – τις βοηθητικές δηλαδή – δραστηριότητες των μονάδων σε τοπικές εταιρείες ή φυσικά πρόσωπα, ώστε να απαλλαγούν οι στρατεύσιμοι από αυτές και να αφοσιωθούν αποκλειστικά στην εκπαίδευση και στην αποστολή για την οποία η πατρίδα τους κάλεσε να υπηρετήσουν.

Όσον αφορά την αμυντική βιομηχανία, η ανάπτυξη και ενίσχυση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας κρίνεται εκ των πραγμάτων αναγκαία. Αποτελεί ένα μεγάλο δυναμικό για σημαντική υποστήριξη των Ενόπλων μας Δυνάμεων και της αποστολής τους και μπορεί με τις σωστές πολιτικές να αποβεί κερδοφόρος.
Αναδιοργανώνουμε και εκσυγχρονίζουμε την κρατική αμυντική βιομηχανία, η οποία – με μια απαράδεκτη πολιτική τόσα χρόνια – κατέληξε να είναι η πλέον ζημιογόνος δραστηριότητα στο χώρο τόσο των Ενόπλων Δυνάμεων όσο και της βιομηχανίας γενικότερα.

Προωθούμε την ισότιμη μεταχείριση της κρατικής και ιδιωτικής αμυντικής βιομηχανίας και καταργούμε τις προνομιακές πολιτικές και τακτικές, όπου δήθεν μέσω της κρατικής αμυντικής βιομηχανίας αποκτούμε ελληνική προστιθέμενη αξία, τη στιγμή κατά την οποία τα συμβόλαια που υπογράφονται μάλλον μετατρέπουν την αμυντική βιομηχανία σε μεταπράτη αντί σε συμπαραγωγό.
Στηρίζουμε τις εγχώριες αμυντικές βιομηχανίες, κρατικές και ιδιωτικές, για συμμετοχή τους σε ευρωπαϊκά και νατοϊκά προγράμματα. Στοχεύουμε στην υλοποίηση των εξοπλιστικών προγραμμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων με τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας και πλήρη αξιοποίηση των αντισταθμιστικών ωφελημάτων.

Η μέχρι σήμερα ακολουθούμενη τακτική στα αντισταθμιστικά ωφελήματα θεωρείται απαράδεκτη και ζημιογόνος, γιατί ενώ υπογράφονται συμβάσεις ονομαστικών αντισταθμιστικών ωφελημάτων πολλές φορές μέχρι και 120% της αρχικής σύμβασης, η πραγματική υλοποίηση αρκετές φορές δεν ξεπερνά το 5% και υπάρχουν ακόμα αντισταθμιστικά ωφελήματα, τα οποία δεν έχουν καν αξιοποιηθεί ούτε έχουν υλοποιηθεί. Ιδρύουμε Φορέα Προώθησης Εξαγωγών Αμυντικού Υλικού, ο οποίος θα λειτουργεί με ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια.

Όσον αφορά τους εξοπλισμούς και τις προμήθειες, επιβάλλουμε την πιστή τήρηση του νομικού πλαισίου που διέπει τις προμήθειες, προκειμένου να διασφαλίζονται τόσο οι όροι του υγιούς ανταγωνισμού, όσο και η διαφάνεια.

Ενισχύουμε τους μηχανισμούς προληπτικού ελέγχου με τη συμμετοχή της ανεξάρτητης αρχής, το Σώμα των Οικονομικών Ελεγκτών, στην κατάρτιση των συμβάσεων και την παρακολούθηση της σωστής υλοποίησής τους.

Εισάγουμε το θεσμό «Απολογισμός της Επένδυσης», ώστε σε διάστημα πενταετίας να αποδειχθεί ή όχι ότι η συγκεκριμένη αγορά, η συγκεκριμένη προμήθεια ορθώς έγινε. Ανασυγκροτούμε και αναβαθμίζουμε τη Γενική Γραμματεία Οικονομικού Σχεδιασμού και Αμυντικών Επενδύσεων και των τμημάτων της. Η ευθύνη του προγραμματισμού των εξοπλιστικών αναγκών ανήκει στα Γενικά Επιτελεία και στο Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, ενώ αναδιοργανώνεται ο φορέας υλοποίησης των εξοπλιστικών προγραμμάτων και των συναφών πολιτικών υπό τον Υπουργό Εθνικής 'Αμυνας.

Αναπτύσσουμε και εφαρμόζουμε σύστημα διαχείρισης ποιότητας των εξοπλισμών. Αξιοποιούμε πλήρως τις χρηματοδοτικές ευκολίες που παρέχουν το ΝΑΤΟ, η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι άλλες πηγές εσωτερικού και εξωτερικού.Αξιοποιούμε πλήρως τα Ταμεία 'Αμυνας των τριών κλάδων και το Ταμείο Εθνικής 'Αμυνας.
Κοινωνική προσφορά των Ενόπλων Δυνάμεων : Οργανώνουμε και εξοπλίζουμε τις Ένοπλες Δυνάμεις για την αποτελεσματική τους συμβολή στην αντιμετώπιση δυσμενών καταστάσεων. Συγκροτούμε ενιαίο φορέα αεροεφαρμογών με ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια. Αναδιοργανώνουμε τον φορέα αεροπυρόσβεσης σε συνεργασία με το Πυροσβεστικό Σώμα.
Παρέχουμε την κατάλληλη εκπαίδευση προσωπικού και το εξοπλίζουμε με το απαραίτητο υλικό για την αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών και ιδιαίτερα ραδιοβιοχημικής απειλής.

Όσον αφορά στους Ολυμπιακούς Αγώνες, το σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων και του πολιτικού προσωπικού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα, προκειμένου να παράσχει όλες τις υπηρεσίες που απαιτούνται τόσο σε καθήκοντα ασφάλειας, όσο και σε παντός είδους άλλες αποστολές, προκειμένου η χώρα μας να διοργανώσει με επιτυχία τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες, όπως και τις δοκιμές, τα test events, που θα διοργανωθούν στην Αθήνα πριν τον Αύγουστο.
Με αυτό το κυβερνητικό πρόγραμμα για τις Ένοπλες Δυνάμεις, η κυβέρνηση δεσμεύεται να ανταποκριθεί πλήρως στις απαιτήσεις και τα συμφέροντα άμυνας και ασφαλείας του ελληνικού λαού.