Φ.900α/1199/15478/26 Απριλίου 2017
Σε απάντηση της Ερώτησης που κατέθεσε ο κ. Αθανάσιος Δαβάκης με θέμα «Αναστολή λειτουργίας του Κέντρου Εκπαίδευσης Εφοδιασμού Μεταφορών ως Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων», σας γνωρίζω, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία τέθηκαν υπόψη μου, τα ακόλουθα: Η αναδιοργάνωση δομών των Ενόπλων Δυνάμεων αποσκοπεί στη βελτίωση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων τους, στον εξορθολογισμό της λειτουργίας τους και στη βέλτιστη χρησιμοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού τους. Στο πλαίσιο αυτό, οι ΕΔ, εξετάζοντας σε ρεαλιστική βάση τις επιχειρησιακές τους απαιτήσεις, σε συνάρτηση με τα δημοσιονομικά δεδομένα και τις κοινωνικές επιπτώσεις τους, υιοθετούν νέα φιλοσοφία στη διαδικασία κατάταξης και εκπαίδευσης των νεοσυλλέκτων οπλιτών, προσεγγίζοντας ολιστικά το κρίσιμο αυτό ζήτημα. Σε ό,τι αφορά στην αξιοποίηση των χώρων και των υποδομών, το θέμα προσεγγίζεται σε συνδυασμό με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις, πρόκληση που δεν αφορά μόνο στα ΚΕΝ, αλλά σε αριθμό στρατοπέδων σε ολόκληρη την επικράτεια. Υπό το πρίσμα αυτό, εξετάζονται τρόποι για τη μέγιστη αξιοποίηση των υφισταμένων εγκαταστάσεων, με κέντρο βάρους τον εξορθολογισμό των λειτουργικών δαπανών και την επίτευξη οικονομίας κλίμακος. Όσον αφορά τις περιοχές των σημείων κατάταξης, κρίθηκε επιβεβλημένο όπως η όλη διαδικασία πραγματοποιηθεί πλησίον των Μονάδων τοποθέτησης των στρατευσίμων. Τέλος σας γνωρίζω ότι η εν λόγω διαδικασία θα εφαρμοστεί πιλοτικά, ενώ οι όποιες οριστικές αποφάσεις θα ληφθούν σε μεταγενέστερο χρόνο, κατόπιν συνολικής αξιολόγησης.
Ερώτηση 4710/03-04-17 της Βουλής των Ελλήνων
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει καταρτίσει από τις αρχές Φεβρουαρίου σχέδιο αναδιοργάνωσης του συστήματος κατάταξης, υποδοχής και εκπαίδευσης των νεοσύλλεκτων Οπλιτών, το οποίο προβλέπει τη σταδιακή κατάργηση των Κέντρων Εκπαίδευσης Νεοσύλλεκτων και την αντικατάσταση τους από 13 Σημεία Κατάταξης σε υφιστάμενες Μονάδες στην Αττική, τη Βοιωτία, τη Μακεδονία, τη Θράκη και τα νησιά του Αιγαίου.
Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού, πληροφορούμαστε ότι το Κέντρο Εκπαίδευσης Εφοδιασμού Μεταφορών (ΚΕΕΜ) δε φαίνεται να έχει επιλεγεί για να λειτουργήσει, στο πλαίσιο του νέου Συστήματος ως Σημείο Κατάταξης και εκπαίδευσης νεοσυλλέκτων Οπλιτών.
Το σκεπτικό πίσω από αυτήν την απόφαση δεν είναι άμεσα εμφανές, καθώς φαίνεται να μην έχουν ληφθεί υπ’ όψη τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που το ΚΕΕΜ μπορεί – λόγω της εξειδίκευσης στο εκπαιδευτικό έργο, των αναβαθμισμένων εγκαταστάσεων αυξημένης χωρητικότητας και της θεσμικής μνήμης που έχει συγκεντρώσει μέσα από τη μακροχρόνια λειτουργία του ως Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσύλλεκτων – να συνεισφέρει στο πλαίσιο της προδιαγραφόμενης δομής του συστήματος κατάταξης και εκπαίδευσης των νεοσύλλεκτων.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:
1. Ποια είναι αναλυτικά τα Σημεία Κατάταξης που το Υπουργείο σχεδιάζει να λειτουργήσουν ανά την επικράτεια;
2. Εξαιρείται το ΚΕΕΜ από τον κατάλογο των Σημείων Κατάταξης νεοσύλλεκτων, σε καταφατική περίπτωση, να αναφερθούν οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτήν την εξαίρεση.
Ο βουλευτής
Αθανάσιος Δαβάκης