Ερώτηση 2552/12-01-18 της Βουλής των Ελλήνων
Την τελευταία περίοδο πέρα από την συνολικά προκλητικότατη στάση του πολιτικού κόσμου της Τουρκίας έναντι της Ελλάδος παρατηρείται αχαλίνωτη και διαρκώς κορυφούμενη η επιθετικότητα της Τουρκικής ακτοφυλακής έναντι των Ελληνικών αλιευτικών στο Αιγαίο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να διαμορφώνεται και να παγιώνεται μια εντελώς νέα κατάσταση και για την αλιεία τόσο στο Βόρειο Αιγαίο όσο και στην περιοχή της Δωδεκανήσου και ιδιαίτερα στην περιοχή των Ιμίων που η αλιεία εντός των Ελληνικών θαλασσίων υδάτων καθίσταται για τους Έλληνες αλιείς όχι μόνο προβληματική αλλά και επικίνδυνη. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνεται διαρκώς ο αριθμός των αλιευτικών σκαφών που ψαρεύουν στην περιοχή των Ιμίων λόγω της επιθετικότητος της Τουρκικής Ακτοφυλακής απέναντι στα Καλύμνια αλιευτικά. Προφανής στόχος η εγκατάλειψη της περιοχής ακόμη και από τους Έλληνες ψαράδες ενώ την ίδια στιγμή ΟΛΑ τα Τουρκικά αλιευτικά ψαρεύουν συνοδεία των ακταιωρών της Τουρκικής ακτοφυλακής.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
Για ποιο λόγο στην περιοχή των Ιμίων η Ελληνική ακτοφυλακή επιχειρεί με ένα μόνο σκάφος που διαθέτει το λιμεναρχείο Καλύμνου ενώ από την Τουρκική πλευρά υπάρχουν πάντα τέσσερα μεγαθήρια της Τουρκικής ακτοφυλακής με αποτέλεσμα να έχουν καταγραφεί το έτος που πέρασε 2017 τουλάχιστον χίλιες παραβιάσεις των Ελληνικών χωρικών υδάτων;
Ο ερωτών Βουλευτής
Ιωάννης Λαγός