Ερώτηση 3858/28-02-18 της Βουλής των Ελλήνων.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα και σχετικές αναρτήσεις στο διαδίκτυο, δύο ιστορικές Ναυτικές Διοικήσεις διοικήσεις, η Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος και η Ναυτική Διοίκηση Ιονίου, φαίνεται ότι θα βάλουν λουκέτο στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των Ενόπλων Δυνάμεων. Το ΓΕΕΘΑ φέρεται έχει ζητήσει από το Πολεμικό Ναυτικό να συνεισφέρει στο κλείσιμο Μονάδων, κατ’ αναλογίαν με τις Μονάδες που μελετάται να κλείσουν στον Στρατό Ξηράς. Στα πλαίσια αυτά εντάσσεται το ενδεχόμενο καταργήσεως της Ναυτικής Διοικήσεως Βορείου Ελλάδος και της Ναυτικής Διοίκησης Ιονίου, για να εξοικονομήσει λίγες θέσεις προσωπικού. Τα σχέδια αυτά βρίσκουν τις αντιρρήσεις αρκετών στελεχών, που υποστηρίζουν ότι εάν πάψουν να υφίστανται οι δύο Διοικήσεις, τότε δεν θα υπάρχει ναυτική παρουσία στα δυο μεγάλα λιμάνια, την Θεσσαλονίκη και την Πάτρα, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Όλα αυτά σε συνδυασμό με διάφορα γεωπολιτικά δεδομένα όπως για παράδειγμα ο αγωγός TAP ή οι βλέψεις τόσο των Αμερικανών όσο και των Ρώσων που έχουν εκδηλωθεί για την περιοχή της Αλεξανδρούπολης. Επισημαίνεται ότι και οι δύο Διοικήσεις, ως περιοχή ευθύνης τους, έχουν σημαντικά μέρη της θαλάσσιας περιοχής της πατρίδας μας.
Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
1) Υπάρχει όντως πρόθεση για κατάργηση των δύο Ναυτικών Διοικήσεων; Αν ναι, ποιο το σκεπτικό μιας τέτοιας απόφασης;
2) Ελήφθησαν υπόψη οι γεωστρατηγικές ιδιαιτερότητες των θαλασσίων περιοχών, οι οποίες βρίσκονται στην περιοχή ευθύνης των ως άνω Διοικήσεων
3) Υπάρχει απόφαση του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου για το σημαντικό αυτό ζήτημα;
Ο Ερωτών Βουλευτής,
Ηλίας Παναγιώταρος