Ερώτηση 4140/06-03-18 της Βουλής των Ελλήνων
Αίσθηση προκάλεσε πληροφορία που διακινήθηκε σήμερα δημόσια, βάσει της οποίας η Ελλάς δε διαθέτει ηλεκτρονικό σύστημα εντοπισμού, καταγραφής και ελέγχου των εδαφών της, κατά μήκος της χερσαίας συνοριακής γραμμής στον Έβρο (μεταξύ Ελλάδας – Τουρκίας), παρόλο που ένα τέτοιο σύστημα είχε προμηθευτεί ήδη η ΕΥΠ από το 2009.
Πρόκειται για το «Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών Διασυνοριακής Ασφάλειας κατά τη Μετακίνηση Ανθρώπων και Αγαθών» που διαθέτει προηγμένο Ρωσικό λογισμικό.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
1) Υπάρχει σήμερα σύγχρονο ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής και ελέγχου της συνοριακής γραμμής στον Έβρο και αν όχι, για ποιο λόγο; Οι τούρκοι διαθέτουν τέτοιο προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα;
2) Αληθεύει ότι το Ρωσικό σύστημα που προμηθεύτηκε το Ελληνικό κράτος το 2009, ουδέποτε τέθηκε σε επιχειρησιακή λειτουργία; Για ποιο λόγο είναι σε αχρηστία; Ποιος αποφάσισε τη μη χρησιμοποίησή του; Αληθεύει ότι για την εν λόγω προμήθεια κατηγορήθηκαν επί κυβερνήσεως Γ. Παπανδρέου, αλλά αθωώθηκαν τελικά με βούλευμα, δεκάδες στελέχη της ΕΥΠ και του Υπουργείου Οικονομίας;
3) Αληθεύει ότι το σύστημα αυτό είναι σήμερα αποθηκευμένο στις αποθήκες της Υπηρεσίας Πληροφοριών του υπουργείου Εσωτερικών (Πρώην Δημοσίας Τάξης);
4) Πότε και με ποιο τρόπο σκοπεύετε να εξοπλίσετε η συνοριακή μας γραμμή με τα κατάλληλα ηλεκτρονικά μέσα, ώστε να καταγράφουν κάθε στιγμή τις κινήσεις όλων όσων επιβουλεύονται την Εθνική μας κυριαρχία;
5) Εάν υπήρχε το «Γεωγραφικό Σύστημα Πληροφοριών Διασυνοριακής Ασφάλειας κατά τη Μετακίνηση Ανθρώπων και Αγαθών» σε λειτουργία, θα υπήρχε πλήρης απεικόνιση του περιστατικού στη συνοριακή γραμμή του Έβρου; Θα γνώριζαν με σαφήνεια οι Ελληνικές Αρχές, εάν οι στρατιωτικοί μας είχαν βρεθεί σε τουρκικό έδαφος, όπως παραδέχτηκε περιέργως και το Ελληνικό ΥΠΕΘΑ ή εάν οι Τούρκοι εισέβαλαν παρανόμως στη χώρα μας, για να μας «στήσουν» ενέδρα;
Ο Βουλευτής
Ηλίας Παναγιώταρος