Φ.900α/548/14541/30 Νοεμβρίου 2015
Σε απάντηση της ερώτησης που κατέθεσε ο βουλευτής κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, σχετικά με την Αναδιοργάνωση των Ενόπλων Δυνάμεων στην Περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης, σας γνωρίζω, σύμφωνα με τα στοιχεία που τέθηκαν υπόψη μου, ότι στην παρούσα χρονική περίοδο και µε βάση τον υφιστάμενο και εγκεκριμένο σχεδιασµό, ουδεµία πρόθεση υφίσταται για μετεγκατάσταση, συγχώνευση ή μεταφορά και κλείσιµο στρατιωτικών Μονάδων – Στρατοπέδων στην περιοχή ευθύνης του Γ΄ Σώματος Στρατού και συγκεκριμένα στην περιοχή Ανατολικής Μακεδονίας, ειδικότερα δε στην περιοχή του Ν. Δράµας.
Τέλος σας επισημαίνω ότι κατά την τρέχουσα χρονική περίοδο η υφιστάμενη Δομή Δυνάμεων επαναξιολογείται ώστε να εξασφαλιστεί κατ’ αρχήν η αντιμετώπιση οιασδήποτε εχθρικής απειλής με παράλληλη βελτιστοποίηση της διαχείρισης των διατιθέμενων πόρων.
Ερώτηση 892/05-11-2015 της Βουλής των Ελλήνων
Η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της άμυνας της Χώρας ήταν και παραμένει ένα διαχρονικό, στρατηγικής σημασίας, ζητούμενο, για το οποίο όλοι οφείλουμε από κοινού να εργαστούμε Επιβάλλεται δε ως προς τούτο μια διαρκής επαγρύπνηση όλων των εμπλεκομένων φορέων, ορθή αξιοποίηση των υφιστάμενων στρατιωτικών εγκαταστάσεων και υποδομών αλλά και καίριος στρατηγικός σχεδιασμός. Προς αυτή την κατεύθυνση, υποβάλλονται κατά καιρούς διάφορες προτάσεις, η υιοθέτηση και υλοποίηση των οποίων ανήκει κατά κύριο λόγο στην πολιτική διοίκηση του Υπουργείου, το οποίο και φέρει τελικώς την ευθύνη χάραξης της πολιτικής στον τομέα της εθνικής άμυνας.
Υπό τις ανωτέρω παραδοχές, και με δεδομένη την στρατηγική σπουδαιότητα της Μακεδονικής γης αλλά και της Βορείου Ελλάδος εν γένει, επιβάλλεται; Τόσο για ιστορικούς όσο και για λοιπούς προφανείς λόγους που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια της Χώρας, τους οποίους και αντιλαμβάνεσθε, να ενισχυθούν οι στρατιωτικές μονάδες και εγκαταστάσεις στην περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης. Παρά ταύτα, και ενώ η λογική επιβάλει την προς τα άνω μετακίνηση μονάδων και στρατοπέδων από την Κεντρική και Νότια Ελλάδα, δυστυχώς, με λύπη πληροφορούμαι ότι υφίσταται επιτελικός σχεδιασμός για απομάκρυνση ή συγχώνευση στρατοπέδων στην περιοχή του Νομού της Δράμας μια ολότελα εσφαλμένη και εθνικά επιζήμια.
Εν όψει των ανωτέρω, ερωτάσθε κ. Υπουργέ:
1. Υπάρχει όντως πρόθεση και εντεύθεν σχεδιασμός του Υπουργείου σας, ως φημολογείται, για μετεγκατάσταση, συγχώνευση ή μεταφορά στρατοπέδων στον Νομό της Δράμας;
2. Αν ναι, για ποιο λόγο; Ποιος την εισηγήθηκε και σε τι αυτή εξυπηρετεί;
3. Τι σκοπεύει να πράξει το Υπουργείο σας προς ενίσχυση των στρατιωτικών μονάδων στην περιοχή της Μακεδονίας και της Θράκης; Ποιο το αμυντικό δόγμα και ο εν γένει σχεδιασμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας σε ό,τι αφορά την Βόρεια Ελλάδα;
Ο Βουλευτής
Δημήτρης Κυριαζίδης