Απάντηση ΥΕΘΑ Πάνου Καμμένου σε ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 1757/8-12-2015) με θέμα: «Απονομή Ξιφών σε Αξιωματικούς προερχόμενους από την Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών»

22 Δεκεμβρίου, 2015

Φ.900α/587/14594/22 Δεκεμβρίου 2015

Σε απάντηση της σχετικής ερώτησης που κατέθεσε ο βουλευτής κ. Χρήστος Παππάς, με θέμα «Απονομή Ξιφών σε Αξιωματικούς προερχόμενους από την Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών» σας γνωρίζω, σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία τέθηκαν υπόψη μου, τα ακόλουθα :

Κατ’ αρχήν δεν έχει σταματήσει η απονομή ξίφους σε Αξιωματικούς προερχόμενους από τη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών του Στρατού Ξηράς ενώ σαφέστατα δεν υφίσταται καμιά σχετική παράλειψη, αλλά ούτε και απαξίωση του ρόλου των εν λόγω Αξιωματικών.

Περαιτέρω, από πλευράς του ΓΕΣ, έχουν γίνει οι απαιτούμενες ενέργειες, για μαζική προμήθεια ξιφών ώστε να καλυφθούν οι τρέχουσες ανάγκες τόσο για τους Ανθυπολοχαγούς που αποφοιτούν από τα ΑΣΕΙ όσο και για τους προαγόμενους Ανθυπολοχαγούς προέλευσης ΑΣΣΥ.

Σε κάθε περίπτωση η εφαρμοζόμενη τακτική δεν συνιστά διάκριση, αλλά προσπάθεια  επίλυσης τεχνικών και διαδικαστικών ζητημάτων που προκύπτουν, ειδικά τα τελευταία έτη, λόγω της υφιστάμενης δημοσιονομικής κατάστασης αλλά και των χρονοβόρων διαδικασιών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των πάσης φύσεως προμηθειών.

Τέλος σας διαβεβαιώνω ότι πρόθεση και κατεύθυνση της πολιτικής και στρατιωτικής  ηγεσίας είναι η χορήγηση ξίφους σε όλους τους δικαιούχους Ανθυπολοχαγούς οιασδήποτε προέλευσης και, η κατά το μέτρο του δυνατού, συντομότερη άρση της υφιστάμενης εκκρεμότητας.

Ερώτηση  1757/8-12-2015 της Βουλής των Ελλήνων

Μία αδικία λαμβάνει χώρα σε βάρος των Αξιωματικών που προέρχονται από την Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών. Παρά το γεγονός ότι η Πάγια Διαταγή του ΓΕΣ 9-37, προβλέπει κατηγορηματικά την απονομή του ξίφους στους Αξιωματικούς προερχόμενους από τη ΣΜΥ που προάγονται στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού, εντούτοις η προβλεπόμενη διαδικασία σταμάτησε το έτος 2012. Μια διαδικασία ωστόσο, η οποία το 2012 δημιούργησε ακόμα περισσότερα προβλήματα και επέτεινε το αίσθημα αδικίας και καταστρατήγησης της ιεραρχίας, καθόσον ακολουθήθηκαν γεωγραφικά κριτήρια απονομής των ξιφών και όχι ιεραρχικά, με αποτέλεσμα το ξίφος να μην αποδοθεί σε Αξιωματικούς αρχαιότερους από τους αποδοθέντες. Το ξίφος του Αξιωματικού δεν αποτελεί ένα απλό υλικό της στρατιωτικής υπηρεσίας αλλά αντιπροσωπεύει ύψιστες αξίες, ιδανικά και αρχές. Σήμερα, τρία και πλέον χρόνια μετά, πολλοί Αξιωματικοί έχουν προαχθεί στο βαθμό του Υπολοχαγού ενώ και άλλες τάξεις τους ακολουθούν, χωρίς την έγκαιρη απονομή ξίφους, όπως αρμόζει, στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού και όχι ετεροχρονισμένα, σε Αξιωματικούς που βρίσκονται στη δύση της καριέρας τους.

Η αδυναμία της Υπηρεσίας να απονείμει το δικαιούμενο ξίφος, απαξιώνει τις προσπάθειες και τους κόπους όλων των Αξιωματικών που αγωνίστηκαν και εργάστηκαν αδιάκοπα για να φθάσουν στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού. Το γεγονός επίσης, πως κάθε χρόνο, απονέμονται ξίφη σε όλες τις υπόλοιπες παραγωγικές σχολές αναδεικνύει, και μια διάκριση εις βάρος των Αξιωματικών που .προέρχονται από τη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών, μιας ιστορικής Σχολής, τα στελέχη της οποίας έχουν πολεμήσει και έχουν γίνει ήρωες στα πεδία των μαχών για το ύψιστο ιδανικό της Πατρίδας.

Ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:

1. Για ποιους λόγους έχει σταματήσει η απονομή ξίφους στους προερχόμενους από την ΣΜΥ Αξιωματικούς; Μία τέτοια παράλειψη δεν δημιουργεί ένα είδος απαξίωσης, του ρόλου του Αξιωματικού, ειδικά στην κρίσιμη περίοδο που βιώνει η Πατρίδα μας;

2. Τι θα πράξει προκειμένου να αποκατασταθεί αυτή η αδικία σε βάρος των προερχομένων από την ΣΜΥ .Αξιωματικών;.

O Βουλευτής
Χρήστος Παππάς